Gister
ontving ik een brief van de SVB.
De
brief ging over een dreigend budgettekort.
Nu
is het zo dat ik al jaren de zorg die ik nodig heb, inkoop met een #PGB budget.
Ik
ken mijn verantwoordelijkheden en ben zeer precies met de berekeningen van mijn uitgaven.
Het
is voor mij een sport geworden om mijn zorg ' zo slim ( dus
goedkoop ) mogelijk ' in te kopen- zodat ik al jaren geld terug kan storten.
Iedere
keer wacht ik tevergeefs op een compliment daarvoor overigens.
Omdat
er begin dit jaar een door de overheid opgelegde korting kwam op mijn totaalbudget, wist ik al
dat ik niet uit zou komen.
Ik
besloot me daar op dat moment geen zorgen over te maken, want ik was
me er ook bewust van, dat ik dit jaar de zoveelste #herindicatie zou
moeten ondergaan.
Die
herindicatie heb ik zo lang mogelijk uitgesteld, ondanks dat mijn
huidige indicatie al heel lang veel te laag is en ik een te kort aan
zorg mag genieten.
Ik
heb steeds gewacht op de oplossing van de problemen bij de SVB, die
sinds dit jaar mijn budget in beheer heeft.
Helaas
zijn deze problemen bij hen, tot op heden nog steeds niet opgelost en divers.
Op de site
van de SVB zou je o.a in 'de mijn #PGB portal' alle info over jouw budget
moeten kunnen vinden. In mijn geval is het daar nog steeds een
rommeltje.
Dat
dit niet opgelost word, ondanks dat ik al met meer dan 30 SVB
medewerkers daarover contact heb gehad, zegt voor mij alles over de
staat van het ICT systeem van de SVB.
Ik
heb dus een paar weken geleden de overeenkomsten van mijn
zorgverleners maar aangepast, om zo wel uit te komen met mijn budget.
Waarom
stuurt de SVB mij dan toch deze standaardbrief?
Het
komt over op mij dat de SVB zichzelf vrij wil pleiten. Alles ligt aan
andere zaken, maar niet aan de SVB zelf.
De
volgende brief zal wellicht weer een excuusbrief zijn.. óok
'standaard' !

Geen opmerkingen:
Een reactie posten