donderdag 29 oktober 2015

#SVB BRIEF



Gister ontving ik een brief van de SVB.
De brief ging over een dreigend budgettekort.



Nu is het zo dat ik al jaren de zorg die ik nodig heb, inkoop met een #PGB budget.
Ik ken mijn verantwoordelijkheden en ben zeer precies met de berekeningen van mijn uitgaven.
Het is voor mij een sport geworden om mijn zorg ' zo slim  ( dus goedkoop ) mogelijk ' in te kopen- zodat ik al jaren geld terug kan storten.
Iedere keer wacht ik tevergeefs op een compliment daarvoor overigens.

Omdat er begin dit jaar een door de overheid opgelegde korting  kwam op mijn totaalbudget, wist ik al dat ik niet uit zou komen.
Ik besloot me daar op dat moment geen zorgen over te maken, want ik was me er ook bewust van, dat ik dit jaar de zoveelste #herindicatie zou moeten ondergaan.
Die herindicatie heb ik zo lang mogelijk uitgesteld, ondanks dat mijn huidige indicatie al heel lang veel te laag is en ik een te kort aan zorg mag genieten.
Ik heb steeds gewacht op de oplossing van de problemen bij de SVB, die sinds dit jaar mijn budget in beheer heeft.

Helaas zijn deze problemen bij hen, tot op heden nog steeds niet opgelost en divers
Op de site van de SVB zou je o.a in 'de mijn #PGB portal' alle info over jouw budget moeten kunnen vinden. In mijn geval is het daar nog steeds een rommeltje.

Dat dit niet opgelost word, ondanks dat ik al met meer dan 30 SVB medewerkers daarover contact heb gehad, zegt voor mij alles over de staat van het ICT systeem van de SVB.


Ik heb dus een paar weken geleden de overeenkomsten van mijn zorgverleners maar aangepast, om zo wel uit te komen met mijn budget.

Waarom stuurt de SVB mij dan toch deze standaardbrief?
Het komt over op mij dat de SVB zichzelf vrij wil pleiten. Alles ligt aan andere zaken, maar niet aan de SVB zelf.

De volgende brief zal wellicht weer een excuusbrief zijn.. óok 'standaard' !


                                    

https://youtu.be/PlW30hriVL0

The Smiths- I'm so Sorry







Geen opmerkingen:

Een reactie posten